Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
Pravo na novčanu naknadu po prestanku radnog odnosa PDF Ispis E-mail
Srijeda, 16 Kolovoz 2017 08:14

banana1webZbog dilema koje su se javile uz listu potencijalnog tehnološkog viška u HŽ Infri o pravu na novčanu naknadu sa Zavoda za zapošljavanje po prestanku radnog odnosa HŽI nam je odgovorila slijedeće:

HŽ Infrastruktura d.o.o. je kao poslodavac obavijestila Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područni ured Zagreb, da je započeo postupak utvrđivanja i zbrinjavanja kolektivnog viška radnika, na način da se sukladno poslodavčevim aktima i zakonskim odredbama sada provodi faza utvrđenog potencijalnog viška radnika kojima je ponuđen sporazum o prestanku ugovora o radu prema utvrđenim uvjetima.

Nadležni Zavod za zapošljavanje nas je povratno obavijestio da kao nositelj aktivnosti provedbe Nacionalnog plana za poticanje zapošljavanja za 2017. godinu predviđa i sudjeluje u provođenju odgovarajućih mjera, između ostalog i onih koje su namijenjene poslodavcima pred restrukturiranjem i radnicima u otkaznom roku, kao što su mobilni timovi koji osnivaju mobilne centre u kojima provode odgovarajuća savjetovanja.

Kako se u sadašnjoj fazi provođenja sporazumnog prestanka ugovora o radu radnici ne nalaze u radnopravnom statusu otkaznog roka, smatramo da ovoj mjeri za sada nema primjene.

Ostvarivanje prava na novčanu naknadu sa zavoda za zapošljavanje nakon prestanka radnog odnosa po sklopljenom Sporazumu prema uvjetima i postupku koji se sada provodi, uvjetovano je i okolnostima na strani svakog pojedinog radnika u smislu ispunjavanja potrebnih uvjeta prema mjerodavnim propisima, te upućujemo da se zainteresirani radnici pojedinačno obrate nadležnom Zavodu radi dobivanja odgovarajuće informacije.

 
Čarolija odmarališta na Ugljanu PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 10 Kolovoz 2017 08:05

Ovom prilikom preskačemo sjećanja kako je od zapuštenog, pokradenog, napuštenog i devastiranog željezničkog odmarališta na Ugljanu do funkcionalnog uređenja trebalo puno volje i rada. Našeg i ničijeg drugog.  Prvi gosti došli su 29. lipnja 2013., a otad se redaju tjedan za tjednom. Tako je i ove 2017. I tijekom tih dana nastaju lijepe i nezaboravne priče o skromnom, ali i čarobnom odmaralištu. Jednu od njih ispričat ćemo kroz snimke Davida i Tomislava Tonkovića iz ptičje perspektive.

 
Protiv olakog rasipanja novaca - otvoreno pismo PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 07 Kolovoz 2017 07:56

206_no_brainPoštovani predsjedniče Plenkoviću,
poštovani ministre Butkoviću,
ovih dana član uprave HŽ Infrastrukture objavio je u NN oglas o nabavi usluga tehničke i administrativne podrške u upravljanju projektom „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“. Spomenutim oglasom član uprave HŽ Infre ponudio je 15.000.000,00 kuna za voditelje projekta uz obrazloženje da je projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici željezničke pruge Križevci - Koprivnica - državna granica vrlo složen i kompleksan, s puno međusobno povezanih podsistema, odnosno pod projekata i elemenata koji se preklapaju te njegova provedba mora biti povjerena velikom timu stručnjaka raznih profila.

Spomenutim oglasom član uprave HŽ Infrastrukturi  objašnjava da se predmetni projekt sufinancira sredstvima EU te „primjećuje“ da su za kvalitetno upravljanje provedbe istog potrebna posebna znanja koja se dokazuju sudjelovanjem u pripremi/provedbi sličnih projekata, kao da ne zna da u HŽ Infrastrukturi d.o.o., u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova, redom rade stručnjaci kojima je uvjet rada u tom sektoru bogato iskustvo na vođenju projekata te posjedovanje certifikata.

Ovo je nečuvena uvreda sadašnjoj ekipi iz Sektor za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova koja vodi projekt izgradnje drugog kolosijeka na dionici pruge Dugo Selo – Križevci kao i svima onima koji su vodili projekt Daljinskog upravljanja prometom na dionici pruge Vinkovci – Tovarnik – dg ili projekt izmjene sustava električne vuče na dionicama Moravice – Rijeka – Šapjane te Škrljevo – Bakar.

Nadalje, to ne bi bilo dvojbeno da u HŽ Infrastrukturi nemamo Sektor za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova koji broji 156 stručnjaka koje plaćamo cca 30.000.000,00 kuna/godišnje. U drugim okolnostima takav briljantan tim mogao bi proizvoditi projekte za cijelu RH.

Nadalje, taj oglas ne bi bio dvojben da nije u tijeku savjetovanje o potencijalnom višku radnika među kojima ima radnika koji su vodili najsloženije projekte koji su se provodili u HŽ Infrastrukturi te imaju znanja jednaka kao i „Ovjereni direktor projekata / Razina A“ (Certified Projects Director / IPMA LEVEL A).
Svima nama poznato je da su poslovi voditelja projekta izrazito složeni, odgovorni, naporni i utjecajni i ne mogu se obavljati improvizacijama, zastarjelim iskustvom, vezama ili isključivo intuicijom. Ovakva nečuvena lakoća rasipanja milijuna kuna još jednom potvrđuje da HŽ Infrastrukturom upravlja čovjek koji nema znanja, niti kompetencije za tako složen i odgovoran posao.

Nadamo se i očekujemo da će Vlada RH i Skupština HŽ Infrastrukture zaustaviti provođenje ovog natječaja.

 
Čestitamo Dan pobjede i domovinske zahvalnosti i Dan hrvatskih branitelja! PDF Ispis E-mail
Subota, 05 Kolovoz 2017 04:30

zastava_rh_2017Kršćanska duhovnost i kršćanska vjera označila je hrvatsku obranu u Domovinskom ratu i vodila je Lijepu našu k pobjedi. Veličanstvena akcija “Oluja” naš je ponos na putu do slobode, do samostalne i suverene Hrvatske.

Ovom prilikom posebno ističemo naše hrabre branitelje i neopisivo poštovanje prema onima koji su svoje živote utkali u temelje Lijepe naše. Bez te žrtve naše „danas“ ne može se ni zamisliti.

U takvim okolnostima nemoguće je ne biti ponosan na rod hrvatski i slobodu zlatnu!

Svim posjetiteljima naše stranice čestitamo Dan pobjede i domovinske zahvalnosti i Dan hrvatskih branitelja.

 
Na peronu br. 66 - 67 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 17 Srpanj 2017 20:12

naslovnica br 66 67JAVNO SAVJETOVANJE

O PRAVILNIKU O STRUČNOM OSPOSOBLJAVANJU IZVRŠNIH RADNIKA ŽELJEZNIČKOG SUSTAVA

Nedavno je na javno savjetovanje dostavljen prijedlog Pravilnika o stručnom osposobljavanju izvršnih radnika željezničkog sustava. Spomenuti Pravilnik će zamijeniti dosadašnji Pravilnik 644 po kojem je većina nas polagala stručne ispite. Poznato je da željeznički sustav ne trpi improvizaciju ili kako je običaj reći - na željeznici  sve mora biti propisano.  Izmjene propisa kojima smo svjedočili zadnjih godina, a koje nisu donijele više reda u sustav (naprotiv donijele su više nereda) govore da se propisi ne mijenjaju zbog kvalitetnijeg funcioniranja sustava, nego je u pravilu osnovna misao vodilja  - smanjenje troškova. To gotovo uvijek ide na uštrb sigurnosti željezničkog prometa.

Na žalost, kao i sve novosti u željezničkom sustavu tako je i ovaj Pravilnik prepun manjkavosti. Ovakav Pravilnik bi ostavljao mogućnost svakom sudioniku željezničko prometa da sam određuje kriterije i pravila za stručno osposobljavanje svojih izvršnih radnika što je jednostavno nedopustivo.

Kroz primjedbe koje smo ugradili u Pravilnik na portalu e-Savjetovanja pokušali smo ukazati resornom ministarstvu na manjkavosti ovakvog prijedloga Pravilnika, kao i na činjenicu da pravila u željezničkom sustavu moraju biti jasna i jednaka za sve sudionike željezničkog prometa – kako za upravitelja infrastrukture, tako i za sve prijevoznike koji voze po našim prugama. Samo u tom slučaju možemo očekivati da sustav funkcionira onako kako to svi od njega očekujemo. Sigurnost bi trebala biti na prvom mjestu.

Neke od naših primjedbi su:

  • Ostavljanje mogućnosti da svaka pravna osoba može samostalno svojim aktom  propisivati uvjete i način provedbe stručnog osposobljavanja kao i stručnog poučavanja donosi još veću zbrku u željezničkom sektoru. Da je zakonodavac imao namjeru pravnim i fizičkim osobama prepustiti da sami svojim aktima propisuju uvjete, način stručnog osposobljavanja ne bi propisivao donošenje ovog akta.
  • Stručno osposobljavanje kandidata za samostalno obavljanje poslova izvršnih radnika može obavljati upravitelj infrastrukture, željeznički prijevoznik ili druga pravna osoba (u daljnjem tekstu: pravna osoba), koju za to ovlasti i nadležno sigurnosno tijelo.
  • Nužno je propisati minimum obaveznih sati redovitog poučavanja radnika kako se pod krinkom ušteda (npr. poučavanje jednom godišnje) ne bi dovodila u pitanje sigurnost željezničkog prometa.
  • Mišljenja smo da je potrebno jasno i nedvosmisleno propisati potreban stupanj stručne spreme za svako radno mjesto izvršnih radnika.
  • Nužno je propisati minimum obaveznih sati rada pod nadzorom kako se pod krinkom ušteda ne bi dovodila u pitanje sigurnost željezničkog prometa.
  • Potrebno je u ovom Pravilniku propisati sate trajanja stručnog osposobljavanja za svako radno mjesto kako bi spriječili situacije u kojima će svaka pravna osoba propisivati minimalni obim sati stručnog osposobljavanja, a time bi se značajno ugrožavala sigurnost željezničkog prometa (ponovno zbog ušteda).
  • Kao primjer možemo navesti osposobljavanje prometnika vlakova koji se iz manjeg kolodvora prebacuje u veći i zahtjevniji kolodvor sa drugim SS uređajem. Poslodavac može jednostavno odrediti da je takvom radniku dovoljna jedna smjena za upoznavanje kolodvora. Tko u tom slučaju može jamčiti sigurnost željezničkog prometa?
Privitak:
Download this file (Na peronu  66.pdf)Na peronu 66.pdf[ ]7590 Kb
Ažurirano Ponedjeljak, 17 Srpanj 2017 20:19
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 1 od 143
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić