Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
Krečenje na istoku (dodatak) - Na peronu br. 60 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 16 Siječanj 2017 10:14

naslovnica br 60Zbog situacije i aktivnosti pojedinaca u RJ HŽI Istok vezano uz rad povjerenika radnika za ZNR (detalje možete vidjeti u tekstu „Džaba ste krečili“ SPVH se 19. prosinca 2016. godine dopisom obratio članu Uprave HŽI i direktoru Organizacije i regulacije prometa u kojem smo ih upozorili na nezakonito postupanje čelnih ljudi RJ HŽI Istok. U međuvremenu održan je i sastanak sa članom Uprave i direktorom Organizacije i regulacije prometa na kojem smo inzistirali na pisanom očitovanju na naš dopis.

U međuvremenu ljudski potencijali su potvrdili da g. Gojković ima puno pravo obavljati svoju dužnost upravo na način kao je i obavlja. Bilo je suludo i pomisliti da bi moglo biti drugačije, ali eto, netko ipak zna svoj posao za razliku od onih koji su to doveli u pitanje.

Uz jedno lagano podsjećanje mailom stigao je i pisani odgovor direktora Organizacije i regulacije prometa. Kako je taština dosta zanimljiva pojava, a kod direktora je ima u popriličnim količinama dopis koji smo zaprimili bio je dosta sadržajan. U jednom manjem dijelu su stidljivo priznali kako nema zapreka da naš povjerenik i dalje nesmetano obavlja svoju dužnost, ali zato su se raspisali o prometnim evidencijama (o kojima mi nismo rekli niti riječ u našem dopisu ?!).

Tu dolazimo do  „čuvenog“ prometnog dnevnika koji je „nestao bez traga“ nakon objave teksta i fotografije istog u našem mjesečniku „Na peronu“. Činjenica da je prometni dnevnik nestao sama dovoljno govori o (ne)čistoj savjesti pojedinaca spomenutih u tom tekstu. Ovim putem ćemo javno upozoriti i ukazati na pogrešna tumačenja navedena u odgovoru koji potpisuje direktor Organizacije i regulacije prometa. Evo našeg „odgovora na odgovor“:

Spomenuti tekst u nešem mjesečniku između ostalog govori o diskriminaciji  radnika zbog njihove sindikalne pripadnosti, odnosno o nejednakom postupanju nadređenih radnika u regiji ISTOK prema radnicima koji su članovi SPVH u odnosu na druge radnike. Fotografija spomenutog dnevnika je samo poslužila kao dokaz da se kod nekih ne bilježe evidentni propusti, a kod drugih se „napojni kabel iz drvenog ormarića“ proglašava elementarnom nepogodom i ugrožavanjem sigurnosti epskih razmjera. Činjenica da je bilo kakav oblik diskriminacije protuzakonit, te da je zabrana iste predviđena i člankom 6. novog KU HŽI (koliko god loš bio) Vam je očito promakla. Također podsjećamo Vas na obavezu koju imate prema sindikalnom povjereniku propisanu člankom 207. KU HŽI,  a koji Vas obavezuje da sindikalnom povjereniku morate omogućiti pristup na sva radna mjesta na njegov zahtjev. Dakle bez obzira na Vaše mišljenje da li je nešto opravdano ili neopravdano postoji zakonska regulativa koja Vas obavezuje. Kada se već pozivate na određene Sporazume sljedeći put dobro proučite i ostale akte koji reguliraju odnos sa sindikatom. Očekujemo da poznajete materiju pa nećemo dalje objašnjavati.

Privitak:
Download this file (Na peronu  60.pdf)Na peronu 60.pdf[ ]4239 Kb
Ažurirano Ponedjeljak, 16 Siječanj 2017 11:39
Više...
 
Razgovor sa Draženom Kaužljarom PDF Ispis E-mail
Petak, 13 Siječanj 2017 11:13

Nedavno smo zamolili Dražena Kaužljara za razgovor prije svega jer je jedan od najobrazovanijih članova SPVH koji ne obavlja nikakvu značajnu funkciju u HŽI. Odgovorio je na niz pitanja na koja željezničari vole čuti odgovore. Tako je u početku obrazložio da je teško biti dobar menadžer ili znanstvenik ako prije toga nisi postao stručnjak. Zato na prvo mjestu mjesto stavlja stjecanje iskustva i prakse kako bi radnici postali stručnjaci. Iako je pripravnički staž i stjecanje iskustva u tradicionalnoj željeznici bilo dosta značajno to danas i nije baš tako. To je područje koje definitivno treba poboljšati. Bilo da se radi o izvršnim ili visokoobrazovanim radnicima koji rade u stručnim poslovima… Ostatak priče je u našem videu.

 

 

 
Veliki proizvod iz malog pogona PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 12 Siječanj 2017 14:26

Danas, 12. siječnja 2017., iz Radionice željezničkih vozila Čakovec d.o.o.  izdvojeni pogonu u Bjelovaru izašao je i testira se u prometu još jedan - drugi modernizirani šveđan. Zamolili smo direktora RŽV Čakovec gospodina Dražena Vidovića da nas upozna s detaljima modernizacije ove garniture.

 
Naknada za prijevoz – (ne)rješavanje otvorenih pitanja PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 12 Siječanj 2017 14:12

figaNaknada troškova prijevoza radnika na posao i s posla, te sadašnje „petljanje“ potpisnika KU s pokušajem rješavanja problema koje je prouzročila jasno ukazuju da je  novi KU jednostavno rečeno lošiji od prethodnog. Dopis SŽH i SIHŽ upućen Upravi započinje rečenicom koja nije istinita, citiram: „Tijekom kolektivnih pregovora načelno je dogovoreno da će se iznaći način ugovaranja prijevoza vlakom za radnike HŽ Infrastrukture d.o.o. …“, ali na žalost na isto smo se već navikli.

Prijedlog koji je trenutno „na stolu“ i u kojem HŽ PP uvjetuje svoju pomoć u rješavanju dijela problema s brojem korisnika predložene P-1 karte osim što je na klimavim nogama, samo bi djelomično riješio probleme naknade troška prijevoza. I dalje je lošiji od rješenja koje smo imali po starom KU. Predlagatelji su valjda zaboravili da samo manji broj radnika HŽI zaista ima mogućnost putovati vlakom na posao i to zbog politike HŽ PP-a koja je ukinula popriličan broj vlakova kojima su radnici putovali na posao (o danima vikenda i blagdana nećemo ni pisati…). Oni i dalje tvrde da je KU dobar, iako im članovi (bivši) svakodnevno dokazuju suprotno.

Prijedlog koji je dao SPVH i koji između ostalog uključuje i mogućnost naknade od 0,75 kn po kilometru riješio bi problem u cijelosti, ali… to je prijedlog SPVH i samo iz tog razloga neprihvatljiv je sindikalnim liderima druga dva sindikata. Bez obzira što odgovara gotovo svim radnicima HŽ Infre. Upravi je neprihvatljiv zato što si to mogu dozvoliti trenutno – imaju novi KU, zašto bi se uopće trudili oko ovog?

Kompenzirati promašeno rješenje naknade sa dodatnim benefitom besplatnog putovanja vlakom po cijeloj mreži je potez očajnika. Radnike ne zanima putovanje širom zemlje u trenutku kada za ono što svakodnevno rade (pri tome mislimo na putovanje na posao) moraju trošiti dio svoje plaće. Postojeći kolektivni ugovor potrebno je promijeniti u cijelosti, jer naknada za prijevoz je samo vrh sante leda. Očekivati od onih koji su zbog nesposobnosti i promašene ambicije  stvorili problem da za isti nađu rješenje je uzaludno. Očekivati od Uprave da će pomoći u ovom slučaju također je  vrlo naivno. Njih zanima samo financijski okvir prijevoza koji im je omogućio dvojac potpisnika KU i od njega neće odstupiti zato što eto vode brigu o radnicima.

Mišljenja smo da u ovom i svim drugim slučajevima nasrtaja na radnike rješenje možemo naći samo „silom“ – i nikako drugačije. SPVH jedini nema obavezu poštivanja socijalnog mira za vrijeme dok traje ovaj KU jer ga nismo potpisali.

Ažurirano Četvrtak, 12 Siječanj 2017 14:31
 
Prijedlog za isplatu razlike radnicima za troškove prijevoza na posao i s posla PDF Ispis E-mail
Srijeda, 04 Siječanj 2017 11:06

ciscenje snijegaPotpisivanjem novog KU HŽ Infrastrukture d.o.o. pojavio  se veliki val nezadovoljstva među radnicima HŽ Infrastrukture d.o.o. Jedno od najvećih nezadovoljstava utemeljeno je na snažnom osjećaju diskriminacije koji se stvorio zbog naknade za prijevoz na posao i s posla. Dok jednim radnicima naknada za prijevoz pokriva sve troškove određen broj radnika mora doplaćivati veći kunski iznos kako bi pokrio troškove prijevoza.

Jedna od apsurdnih situacija je i ta da jedino radnici HŽ Infrastrukture  iz nekadašnjih jedinstvenih HŽ-Hrvatskih željeznica  moraju plaćati vožnju vlakom i nemaju pravo na P-2d kartu. To stvara ogromno nezadovoljstvo pogotovo na radnim mjestima koja su usko povezana s radom i djelovanjem HŽ Putničkog prijevoza.

Kako su u tijeku pregovori s HŽ Putničkim prijevozom oko iznalaženja rješenja za prijevoz radnika na posao i s posla, očekujemo da će se dogovor postići na zadovoljstvo svih radnika  HŽ Infrastrukture.

Do konačnog rješenja predlažemo da Uprava donese odluku da radnicima HŽ Infrastrukture  koji su u mjesecu siječnju 2017. imali dodatne troškove u odnosu na već isplaćenu naknadu za prijevoz te troškove subvencionira do kraja mjeseca kroz isplatu razlike stvarnog troška i isplaćenog troška radnicima.

Koristimo priliku predložiti Vam (upravi HŽI) da sukladno odredbama iz čl. 222. Kolektivnog ugovora za HŽ Infrastrukturu d.o.o. žurno pokrene proceduru pregovora o Aneksu Kolektivnom ugovoru kojim bi se radnicima HŽ Infrastrukture najkasnije od 1. veljače 2017. umjesto odredbi iz čl. 181. osigurala pravična isplata naknade za prijevoz na posao i s posla.

U prilogu dajemo naš prijedlog novog članka 181.

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 7 od 141
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić