Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
Upozorenje na sigurnosnu neodgovornost u HŽI – pismo premijeru PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 10 Travanj 2017 12:35

a plenkovicPoštovani gospodine Plenkoviću,

dana 5. travnja 2017. godine na mail tajnika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske došao je mail upućen od voditelja projekta izgradnje nove željezničke pruge za prigradski promet Sveti Ivan Žabno – Gradec. U prilogu je voditelj projekta vrlo hrabro i odlučno iznio stavove i dokaze o kojima Vas mi upoznajemo zadnjih nekoliko mjeseci. Naravno riječ je o neodgovornosti u području signalno sigurnosti uređaja i ugradnji nepouzdanih uređaja kako u Zagreb GK tako i dalje na željezničkoj mreži RH. Na žalost, dokazi koje prilaže voditelj projekta, potvrđuju naše najgore slutnje i katastrofalnu budućnost za HŽ Infrastrukturu (dio teksta sa stranice 5.):

„-ponašanje podizvođača Siemens Aktiengesellschaft Österreich na SS i TK dijelu ugovora (29 % ugovora). Način postupanja navedenog podizvoditelja krajnje je neprihvatljiv, bilo tehnički, bilo kolegijalno i partnerski. Predstavnici navedenog podizvoditelja ne ponašaju se sukladno svojoj ulozi na projektu, već svojim postupanjem daju do znanja Naručitelju da imaju ovlasti Izvođača, što je neprihvatljivo. Rade i na dionici Dugo Selo-Križevci, a vjerojatno će i konkurirati na Zaprešić-Zabok i Križevci-Koprivnica-DG. Taj dio radova (SS) do sada na EU projektima u HŽ Infrastrukturi nije završavan u rokovima. Moje je kao Voditelja projekta na to upozoriti (ne možeš sa njima ni u grubo, ni u lijepo). Svakako više instance moraju o njima povesti računa, a mi kao kuća mogli bi napraviti Opće tehničke uvjete, Kataloge materijala i oživiti" norma sate. Što prije po mogućnosti (prije novih natječaja)!“… 

Podsjećamo da je predstavnik HŽ infrastrukture za Hrvatsku radio televiziju izjavio sljedeće:

„Sindikat prometnika vlakova strahuje za sigurnost djelatnika i putnika - upozorava kako u sustavu vrijednom oko 12 milijuna eura ne bi smjelo biti pogrešaka, ni u softveru ni u senzorima, a to se događa. Kažu kako ovaj sustav nije ugrađen nigdje u Europi, čak ni u matičnoj zemlji, što znači da se u Hrvatsku se ugrađuje oprema koja nigdje drugdje ne odgovara. "Nije istina", odgovara Zoran Tomšić, "Siemens je svjetski proizvođač koji svoje komponente i uređaje isporučuje diljem svijeta".“ 

(http://vijesti.hrt.hr/376229/sigurnosni-ureaj-na-kolodvoru-u-zagrebu-bez-uporabne-dozvole)

Na taj način je svjesno iznio netočne informacije jer signalno sigurnosni uređaj na Zagreb GK ni tada, a ni danas nije dobio trajno rješenje o pouzdanosti u radu (u prilogu rješenje Agencije za sigurnost željezničkog prometa). Ono što je najgore zbog toga nije snosio nikakvu odgovornost jer je to kršenje zakonskih i etičkih pravila.

Stoga, istup voditelja projekta izgradnje nove željezničke pruge za prigradski promet Sveti Ivan Žabno – Gradec kojeg također prilažemo uz ovaj dopis jasno zahtjeva ne samo odgovornost gosp. Zorana Tomšića, ali i člana Uprave Ivana Kršića koji je svjesno prešao preko ovako opasnog propusta. Pri tome možemo sa žaljenjem ustvrditi, da niti nadležni ministra prometa koji je sa ovim slučajem upoznat također nije reagirao.

U slučaju da i ovaj puta ne reagirate na ogromne propuste u željezničkom sektoru, moramo vas upozoriti da ćete preuzeti i odgovornost za nemile događaje koji će kao posljedica nečinjenja uslijediti.

Nama u HŽ Infrastrukturi, isprika ministra prometa (kao što je to učinio za svoje propuste s mostom za Čiovo) neće biti dovoljna jer novci će se potrošiti, a pruge će ostati nezavršene i nepouzdane. Vaša reakcija, potrebna nam je sad odmah, a ne za par mjesec ili par godina kad će biti prekasno.

 

napomena: ovaj dopis s prilozima poslan je i medijima.

Ažurirano Srijeda, 12 Travanj 2017 09:57
 
Kim Jong Ivan & partneri PDF Ispis E-mail
Srijeda, 05 Travanj 2017 14:01

uskrsnica hzi korea Objava na portalu HŽI o visini i isplati uskrsnice po ničemu ne zaslužuje osvrt osim po bljutavosti, jer je napisana bez zrnca soli (pameti).

Tako možda rade socijalni partneri samo u Sjevernoj Koreji.

U civiliziranom svijetu nezabilježeno je da član uprave javno objavljuje da živi i funkcionira u simbiozi sa žutim sindikatima.

U našim prilikama, kao što vidimo, moguće je čak i hvaliti se takvim ponašanjem.

K'o da smo zaboravili da su nam nedavno zajednički on i oni oteli 10.000,00 kuna po radniku HŽI godišnje.

Prevaranti.

 
Malo blamaže PDF Ispis E-mail
Petak, 31 Ožujak 2017 07:07

iva bakulaNedavno nam je službenom poštom dostavljen dopis člana uprave kojim osobno, mimo etičkog povjerenstva, dakle na ničem utemeljeno, donosi odluku da je kolegici I. Bakuli narušeno dostojanstvo.

Kako je to vrlo neobičan korak odgovorili smo članu uprave da nam je nepoznata osnova za odluku uprave na koju se poziva. Nedvojbeno je iz dopisa kojim nam se obratio da u očima člana uprave HŽI  kolegica I. Bakula uživa poseban, specijalan status, jer je u njezinu slučaju potegao za odlučivanjem mimo uobičajenih procedura, mimo Povjerenstva za etiku, a u slučaju drugih radnika nisu mu dovoljne ni zakonske prepreke (na koje smo ga upozoravali) da donese protuzakonitu odluku.

Da se ne radi o HŽ Infri bilo bi tužno, ovako je dokazan kontinuitet nejednakog postupanja prema radnicima, a što si netko tako etičan kao naš član uprave i spomenuta kolegica ne bi smjeli dozvoliti.

Prilažemo njihov i naš dopis.

Ažurirano Petak, 31 Ožujak 2017 07:22
 
Sit gladnom' ne vjeruje…Na peronu br. 62 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 27 Ožujak 2017 07:30

naslovnica br 62U ranu jesen 2015. godine, tada novopridošli menagment HŽ Infre provodio je akciju kodnog naziva „Hodaj u mojim cipelicama“.  Konkretno, citiram: „Ovo je program za razvoj rukovodećih djelatnika, a koji uključuje posjetu i praćenje u radu kolega iz drugih  organizacijskih područja u periodu od 2 do 4 dana (po dogovoru)“, kraj citata. Ciljevi spomenutih aktivnosti između ostalog bili su :

  • Bolje razumijevanje poslovanja firme iz perspektive kolege
  • Razvoj i povećanje suradnje i dodatna izgradnja internih poslovnih odnosa
  • Bolje razumijevanje procesa i procedura
  • Definiranje i provođenje inicijativa koje će unaprijediti međusobnu suradnju i poslovanje

Gledajući  iz današnje perspektive nismo sigurni da je akcija „Hodaj u mojim cipelicama“  ostvarila svoj cilj.  U što su nam se to razvili rukovodeći kadrovi  i kako razumiju potrebe jedni drugih svjedočimo svakodnevno. Izvršna služba „stenje“ pod nedostatkom izvršnih radnika, a ljudski potencijali raspisuju natječaje (ili bolje rečeno „oglase“) za savjetnike i direktore. To je samo jedan od primjera, a mogli bi ih još navoditi danima…

Kako akcija nije dala očekivane rezultate predlažemo našem menadžmentu da istu ponovi, ali ovaj put u proširenom obimu. Evo nekoliko prijedloga:

Radi u mojoj jaknici!

Ova akcija uključivala bi osobe koje sudjeluju u odabiru zaštitne odjeće za manevriste i skretničare na način da bi isti odradili nekoliko smjena u različitim vremenskim uvjetima (po kiši prvenstveno). Na taj način došli bi do praktične spoznaje da laboratorijski uvjeti u kojima se ispituje kvaliteta zaštitne odjeće baš nisu identični onima u kojima rade naši radnici.

Boravi u mojoj stražarici (blok kućici, prometnom urediću…)!

Ovdje bi neke od čelnika organizacijskih jedinica uputili na zamjenu u neke od „reprezentativnih“ građevina u kojima borave skretničari ili čuvari CPR-a. Uvjereni smo da onda ne bi olako davali ocjene kako to nije tako loše, a i minimalne investicije u uređenje radnih uvjeta bi odmah živnule.

Napravi moj raspored-ić!

Ovdje bi direktori regionalnih jedinica ili poslova dobili zadatak da naprave raspored s permanetnim radom u kolodvoru koji ima 4 izvršitelja na radnom mjestu prometnika vlakova i 4 izvršitelja na radnom mjestu skretničara, recimo. Istovremeno jedan prometnik je na porodiljnom, a jedan skretničar na bolovanju. Uvjeti koje moraju ispuniti su sljedeći:

  • Ne smije biti prekovremenog rada
  • Godišnji mora biti iskorišten
  • Ne smiju zaposliti nove izvršitelje

Čim riješe ovaj problem mogu rasporednim radnicima pojasniti kako napraviti nemoguće

I tako dalje… mogli bi nabrajati unedogled. Činjenica je da „visoko“ pozicionirani kadrovi sa svog pijedestala ne vide probleme s kojima se svakodnevno bore izvršni radnici, pa i njihovi neposredno nadređeni. Zato se „naljute“ kada sindikat pozove inspektorat, obavijesti medije, piše o njihovim lošim potezima i sl. A samo da pokušaju i sami napraviti ono što traže od drugih shvatili bi da je problem ipak u njihovim nerealnim zahtjevima.

Privitak:
Download this file (Na peronu  62.pdf)Na peronu 62.pdf[ ]4242 Kb
 
Pismo premijeru 20. ožujka 2017. PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 20 Ožujak 2017 12:36

a plenkovicPoštovani gospodine Plenković,
neobično je da se ovih dana u saborskoj raspravi nalazi Zakon o željeznici, a da se u javnosti jako malo govori o transformaciji željeznice iz 19. stoljeća u modernu i ekološki održivu željeznicu kao kralježnicu suvremenog prometnog sustava, koji mora sanirati ogromne eksterne prometne troškove i osigurati logističku potporu za društveni i gospodarski razvoj. U okolnostima kada Europska unija, a to znači i Republika Hrvatska, troši 7,3% BDP za kurativnu sanaciju eksternih prometnih troškova, koje sa oko 93% proizvodi anarhična uporaba cestovnog prometa, elektrificirana željeznica postaje uvjet opstanka života na kugli zemaljskoj pa je neodrživo stvarati populističku iluziju o „tržišnoj željeznici“.U uvodnoj ocjeni Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici (P.Z.E. br. 107) neprihvatljivo je i neodrživo navedeno da: „Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske“. Naprotiv, državni proračun jeste i mora biti u funkciji neodgodive preventivne sanacije ogromnih eksternih prometnih troškova, a što znači žurnu izgradnju kapitalnih objekata moderne željezničke infrastrukture te rekonstrukciju i tehnološku modernizaciju postojećih objekata željezničke infrastrukture, jer se samo izgradnjom novih pruga ne može prihvatiti nabujala prometna potražnja, osobito na TEN-T koridorima željezničke mreže RFC RH2 i RFC RH3. Koristimo priliku posebno važnim podsjetiti Vas da je Europska unija na ministarskoj konferenciji u Szczecinu održanoj 28. lipnja 2010. g., proglasila Luku Rijeka i Route C-65 svojim strateškim prometnim koridorom za operativno povezivanje sa zemljama Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka, kao najvećim tržištem na svijetu na kojem živi i djeluje 2/3 svih svjetskih potrošača/proizvođača. Također, posebno se treba odmah prihvatiti nova "Bijela knjiga" gospodina Junkera u kojoj EU određuje apsolutni prioritet izgradnje i operativnog korištenja elektrificirane željeznice kao uvjet opstanka života na našim prostorima.

Vjerujemo da Vi kako odgovorna osoba, kao osoba s velikim autoritetom u hrvatskoj politici nećete dozvoliti da se nastavi praksa zapuštanja željeznice u RH. Molimo i očekujemo da budete začetnikom pozitivnih promjena i procesa u području upravljanja željeznicom:

• osigurajte sigurne izvore financiranja za razvoj željeznice,

• postavite odgovorne osobe u Uprave željezničkih poduzeća.

Na taj način željeznička poduzeće neće više biti zadužena samo za slijevanje sredstava iz Državnog proračuna u privatne džepove već će postati generatori gospodarskog razvoja RH. Nakon više od četiri godine vrijeme je da Republika Hrvatska pokaže da je ravnopravna članica Europske unije.

Kompletan dopis je u prilogu.

Ažurirano Ponedjeljak, 20 Ožujak 2017 12:49
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 8 od 145
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić