Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
Prijedlog za isplatu Božićnice PDF Ispis E-mail
Srijeda, 14 Prosinac 2016 13:48

jelka webKako su samoproglašeni sindikalni dobrotvori pokazali ogromnu dozu bezosjećajnosti za radnike HŽ Infre danas smo se pismeno obratili upravi pozivom da u okolnostima kad svjedočimo da u RH teče gospodarski oporavak, kad se najavljuju isplate povećanja plaća od 3% + 3% za državne službenike i namještenike, kad se istima najavljuje isplata božićnice da žurno pokrenete proceduru pregovora o Aneksu Kolektivnom ugovoru kojim bi se radnicima HŽ Infrastrukture osigurala isplata Božićnice za 2016. u iznosu od 800 (osam stotina) kuna neto.

Radnicima bi to bila najbolja čestitka za Božić 2016. Naš dopis je u prilogu.

Ažurirano Srijeda, 14 Prosinac 2016 13:57
 
Trebamo birati najbolje PDF Ispis E-mail
Srijeda, 14 Prosinac 2016 13:38

Marijan Ožanić: „Dvadeset godina sam radio u jednom velikom sustavu u Končaru u tehnologiji u radionici znači direktno imam iskustva iz proizvodnje, i dvadeset godina sam bio povezan sa malim poduzetnicima vođenjem tehnološkog parka Zagreb. To je bio tehnološki park koji se bavio takozvanim poduzetništvom temeljenim na znanju. Mi smo imali u tehnološkom parku firme koje su izvouile u 48 zemalja svijeta, imali smo 13 patenata više nego Ruđer Bošković.“

"Sama činjenica da se kod nas postavlja jedna monstruozna ideja da menadžer ne treba biti stručan jer ima stručnjake oko sebe je nešto toliko kretenski, jer iza te jedne rečenice stoji uništenje ovog gospodarstva, a najgore je to što je to opće prihvaćeno. Trebalo bi prvo znati  što radi menadžer, a što radi stručnjak."

Ostalo je u našem videu.

 
„Ubijanje najboljih radnika“ – NA PERONU BR. 58 PDF Ispis E-mail
Utorak, 13 Prosinac 2016 18:09

naslovnica br 58Zbog niza događaja nismo objavljivali Na peronu br. 58. Za sve one koji nas prate u elektronskom obliku ispravljamo taj "propust" ovom prilikom.

Nedavno smo naišli na zanimljiv post KIPHŽ-a, koji je relativno nezapaženo prošao na fejsu. Sami tekst napisao je T. Lteifa, a on u prijevodu glasi:

„Poslovni lideri koji usvoje stav 'svatko je zamjenjiv', gadno se varaju kada misle kako je moguće jednostavno zaposliti nekoga s boljim vještinama ili nekoga s više prestižnom pedigreom. Kada poduzeće uistinu ima vrhunske radnike, radnike koji stvaraju dodanu vrijednost poduzeću, njih se jednostavno ne smije uništavati. Oni su visoko produktivni te poznaju sustave i procese. Oni održavaju odnose s korisnicima koje su izgrađivali tijekom godina. Oni imaju izgrađeno prijateljstvo i utjecaj među svojim suradnicima, koji kada se izgubi, štetno utječe na kulturu unutar poduzeća.“

Kako nam je tekst privukao pozornost, zamolili smo administratore KIPHŽ-a za pojašnjenje kakva je poveznica „ubijanja najboljih radnika“ i željezničkih poduzeća u kojima se mi nalazimo. Dobili smo slijedeći odgovor:

„Prije par godina ste objavili na spvh.hr naše pismo o otpuštanju najboljih radnika i vrhunskih stručnjaka HŽ Carga. Danas su svi ti stručnjaci uspješni u drugim poduzećima pa i industrijama, a HŽ Cargo? HŽ Cargo je pred stečajem. Čak je upitno da li će se onih dvjestotinjak radnika koji su dobili sudske sporove imate gdje vratiti za koji dan.

Tu je i „naša“ HŽ Infrastruktura. Već ste i sami pisali o slučaju otpuštanja desetak radnika u Nekretninama. Otpuštanjem vrhunskih stručnjaka napravljena je velika šteta i radnicima i njihovim obiteljima. Isto tako, kao što ste sami pisali, umanjen je i prihod od nekretnina bar za milijun kuna. Napravljena je izravna šteta poduzeću. I gdje je danas HŽ Infrastruktura osim što je pao prihod od najma nekretnina? Na lokalnim i regionalnim prugama ukidaju se vlakovi i obustavlja promet radi loše kvalitete prijevozne usluge. Na međunarodnim prugama svake godine brzine sve više padaju što se također vidi sa smanjenjem prometa. Postajemo svrha sami sebi, iako nećemo u stečaj, ali ostat će samo ostaci od moćne željeznice.

Nije daleko niti HŽ Putnički prijevoz. I to poduzeće nedavno se je odrekao jednog od najboljih radnika i stručnjaka. Njega su cijenili u poduzeću, ali i korisnici s kojima je surađivao. Cijenili smo ga i mi u HŽ Infrastrukturi čiji je on bio korisnik. Istina cijenimo ga i danas. Sjećamo se kako je jedini menadžer koji je dolazio na peron dočekivati i ispraćati putnike na regionalnim vlakovima. A gdje je danas HŽ Putnički prijevoz? Ne uspije li riješiti izvor financiranja za nove vlakove, neće niti to poduzeće biti daleko od stečaja.

Kako god početni tekst zvučao negativno i ne želimo ga čuti, moramo stati i realno pogledati. Ako se nastavi trend tjeranja željezničkih stručnjaka, a umjesto njih dovođenje vanjskih stručnjaka koji ne poznaju dobro sustav ne piše nam se dobro. Pri tome ne mislimo kako vanjski stručnjaci nisu potrebni, ali bez onih najboljih željezničara nema niti željeznice. Kako slika pokazuje u privatnim poduzećima strada menadžment, a u željezničkim poduzećima stradaju obični radnici pa i cijela poduzeća.“

Privitak:
Download this file (Na peronu  58.pdf)Na peronu 58.pdf[ ]4642 Kb
Ažurirano Utorak, 13 Prosinac 2016 18:18
 
Odustali od sigurnosti PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 04 Prosinac 2016 07:25

Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava incident definira kao svaki događaj koji je povezan s odvijanjem željezničkog prometa koji utječe na sigurnost željezničkog sustava, a koji nije nesreća ili ozbiljna nesreća.

U ovoj priči incident se dogodio 5. listopada 2016. vrijeme oko 23:30. Vlak 69702 juri iz Botova prema Koprivnici. Strojovođa uočava da branici na ŽCP-u br. 28 - Danica nisu spušteni. Koči, no proveze se preko prijelaza s oko 40 km/h.  Srećom, nije bilo vozila u cestovnom prometu, tako da se nije dogodila ni nesreća, ni ozbiljna nesreća

Ista priča ponavlja se i 6. listopada 2016. Vlak je 89885 incident se događa oko 15:30 sati, no na sreću ni ovom prilikom nije bilo cestovnih vozila.

U oba slučaja radnici Dionice SS i TK Koprivnica, nakon zaprimljenih obavijesti o prolasku vlakova preko neosiguranog ŽCP-a, nisu postupili sukladno odredbama Upute HŽI 432, odnosno Pravilnika HŽI 400. Tražili smo odgovor na pitanje zašto po saznanju za neispravnost uređaja opasnu po sigurnost prometa isti nije isključen iz rada. Kako je to moguće? Vrlo lako. U UŽIP-u tvrde: ako bi se strogo držali pravilnika onda bi mnoge ŽCP-e trebalo proglasiti nepouzdanima za rad.

I to je strašna i porazna istina koju od svih nas taje u UŽIP-u. Njima je sigurnost igra. I to nitko ne sankcionira: ni uprava, ni ministar, ni Agencija za sigurnost željezničkog prometa.

 
Izrijekom protiv PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 27 Studeni 2016 08:16

big-shoes_webIako su se stekli uvjeti da se u novi kolektivni ugovor ugrade odredbe o beneficiranom stažu radnika prometnih poslova sukladne Zakonu o stažu osiguranja s povećanim trajanjem to se nije dogodilo zbog suradnje sindikalnih dobrotvora i direktora prometnih poslova koji je izrijekom bio za ostanak dosadašnje nepravde, bez upisivanja u ku. Treba li napominjati da je tijekom kolektivnih pregovora na tu temu prijetio da će poduzimati korake da očuva priznavanje beneficiranog staža u obliku zbog kojeg i trpimo nepravdu? Što će mu ili kakvo je to znanje ili ima li nekog znanja na koje se voli pozivati kad upire da se nepravda koja se nanosi radnicima kojima rukovodi i koju može pomoći ispraviti sprječava da se ispravi?
SPVH je tražio da se u kolektivni ugovor ugradi odredba iz Zakona koji regulira to pitanje:
Pod postavnicom se podrazumijeva poseban objekt ili dio objekta za smještaj logike signalno-sigurnosnog uređaja stanice i signalno-komandnog stola putem kojega prometnici vlakova na postavnici reguliraju kretanje vlakova i manevarsku vožnju.
Svakih 12 mjeseci provedenih na radnom mjestu prometnik vlakova na postavnici računa se u staž osiguranja kao 16 mjeseci.
Prema našem prijedlogu u prilog KU upisali bi se svi kolodvori u kojima prometnik vlakova putem komandnog stola regulira promet vlakova i manevarske vožnje.

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 10 od 141
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić